Kimi ni Todoke

Informació general

Títol original: Kimi ni Todoke
 (君に届け Arribant a tu)
Autora: Karuho Shiina
Basat en: manga
Estudi: Production I.G.
Gènere: Shojo. Romàntic, drama, slice of life.
Capítols: 25
Any: 2009-2010

Argument

La Sawako Kuronuma, anomenada Sadako per les companyes a causa de la seva semblança amb el personatge de The Ring, és una noia molt tímida i reservada a qui li costa moltíssim relacionar-se amb la gent i fer amics. Hi ha rumors de que la Sawako pot veure fantasmes i provoca malediccions sobre les persones. 

Però quan la persona que més admira que també és el noi més popular de l'Institut, el Shouta Kazehaya, comença a parlar amb ella, tot canvia. La Sawako es troba en un món desconegut per a ella: el de l'amistat. 

Així, a la vida de la protagonista arriven amigues com la Chizu o la Yano, rivals com la Kurumi i més que amics com el Kazehaya. Lent però segur, floreix un dolç amor entre els dos, ja que superarà qualsevol circumstància i obstacles en el camí.

Opinió personal


Quan vaig veure el primer capítol, farà cosa d'un any, no em va agradar gens. Absolutament gens! Se'm va fer molt pesat, llarg, avorrit i molt nyonyo. Vaig acabar el primer capítol i vaig pensar "aquest anime no està fer per a mi".

Aquestes coses que passen a la vida va fer que, quasi un any després, per raons que encara desconec em fes ganes continuar aquest anime. Increïblement, el segon capítol no em va semblar tan horrible com aquell primer capítol infumable. És més, el tercer capítol estava bastant bé i el quart ja va venir sol. Què us vull dir amb això? A part que vaig fer molt malament de no donar-li una oportunitat, dir-vos que és un bon anime i que, si bé al principi no us acabi de fer, continueu mirant-lo!

Per què li he donat una oportunitat a Kimi ni Todoke, tot i que en primera instància en va semblar cursi? Perquè és un shojo que se centra molt en el complicadíssim món de l'amistat. En aquest aspecte a mi em va guanyar.

La pobreta Sawako és incapaç de fer amics, primerament pel seu aspecte que fa que els altres s'allunyin d'ella i, segon també per la seva indecisió i timidesa. La protagonista s'endinsa dins el món de l'amistat i aconsegueix fer front tots els entrebancs que se li presenten, que no són precisament pocs. M'ha agradat molt, -de fet, per a mi ha estat la clau de l'anime- la seva relació amb la Yano i la Chizu.

Ara passem a l'amor. Primerament, la història d'amor que més m'ha agradat ha estat la de la Chizuru i el germà del Ryuu, així com els sentiments del Ryuu per ella. Aquest triangle em va estar enganxada a la pantalla de l'ordinador pendent de cada segon de la trama. D'altra banda, la saga de la Kurumi també em va semblar molt interessant per la frustració, l'amor i admiració que professa al Kazehaya i, -per què no dir-ho?- Per la mala hòstia que li posa i els jocs bruts que s'empesca perquè ningú li robi.

Finalment, si mirem la parella protagonista, la Sawako es fa estimar moltíssim. És un personatge que va evolucionant a l'anime i que acabes estimant moltíssim per la seva tendresa i sinceritat, per com es va acostumant a estar envoltada de gent. D'altra banda hi ha el Kazehaya, que sincerament, no m'ha agradat massa. L'he trobat massa perfecte, cosa que el fa una mena de caricatura, contràriament a la Sawako. Des d'aquesta perspectiva, crec que la relació entre la Sawako i el Kazehaya és la que em sembla més difícil de creure.

Sincerament, dubto molt que el noi popular de l'Institut del qual estan enamorades totes les noies anés a ajudar a una noia amb problemes socials i que, a més, s'acabés enamorant d'ella. Em costa moltíssim creure'm aquest amor i sobretot la part que el falla és la d'ell, el perfecte del Kazehaya.

Si hagués de parlar de coses que no m'han acabat de fer d'aquest anime, la primera seria que a vegades se m'ha fet un poc lent, sobretot la saga de la Kurumi, on tenia la sensació que anava mirant capítols i la trama no avançava massa. Per acabar, el final tampoc m'ha acabat de fer, massa lent i sense cap emoció, ni tan sols amb un poc d'avanç en la història d'amor de la parella principal. Un poc decepcionant, però com a mínim sabem que tenim segona temporada. 


Veredicte

7/10

A l'espera de tenir un moment per començar a veure la segona temporada, en la qual tinc posades moltes expectatives. Espero que la relació del Kazehaya amb la Sawako avanci per bon camí, que s'acabin les complicacions per la protagonista i que... per què no? Que el Kazehaya mostri algun defecte que el faci semblar un personatge més versemblant.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada