Steins;Gate. Fuka Ryoiki no Déjà Vu.

No sé com m'ho he fet que de sobte tinc uns quants animes començats i no arribo a acabar-ne cap, però en part m'ho puc prendre com una oportunitat per ressenyar pel·lícules que vaig veure no fa massa. I avui és el torn d'Steins;Gate.

Informació General  
Títol original: 劇場版 シュタインズゲート 負荷領域のデジャヴ
Autor: Hiroshi Hamasaki i Takuya Sato
Basat en: novel·la visual
Gènere: Seinen. Ciència ficció, drama, romàntic.
Estudi: White Fox
Any: 2013

Argument

Un any després dels fets que varen tenir lloc a l'anime, la Kurisu torna al Japó per explicar les seves teories científiques a la Universitat, retrobant-se a més amb els seus antics amics.

El món en el qual viuen ara desconeix els experiments del Mad Scientist, així que tots els seus amics viuen sense preocupacions ni amb l'amenaça del SERN.

Tot i això, alguna cosa estranya es mou entorn l'Okabe, qui sembla estar patint els efectes secundaris dels seus múltiples viatges entre línies temporals.

A poc a poc, l'existència de l'Okabe va sent esborrada, fent que només una persona el pugui salvar: la Kurisu Makise, qui és l'única que recorda al científic gràcies a déjà vu amb els quals haurà de trobar una manera de salvar-lo.


Opinió personal

Personalment, vaig trobar que el ritme de la pel·lícula era molt lent i avançava molt a poc a poc, com si el guió no hagués donat per a més i l'haguessin hagut d'allargar per la força. I és que el guió tampoc em va acabar d'agradar. 

Pel meu gust va ser com estirar un xiclet que ja no donava més de si, inventant-se un nou gir a la història que no em va acabar de convèncer en cap moment.

Amb aquest nou argument, el protagonista canvia i és ara la Kurisu qui ha d'esforçar-se per salvar l'Okabe, posant també de rellevància la relació que hi ha entre aquests dos personatges. Però tot i això, em sap greu dir que no em va agradar. Bàsicament, la història és lenta i es basa en com la Kurisu va resolent els problemes per, finalment, resoldre-ho tot de manera molt ràpida.

Per a mi l'anime i l'OVA havia acabat de la millor manera possible i tot i que és cert que el guió està ben plantejat, no em va agradar la manera com s'ha desenvolupat.

Contràriament a l'anime, a la pel·lícula no hi ha acció ni és gens èpica, sinó que cerca donar rellevància als sentiments que té la Kurisu per l'Okabe que l'empenyen a fer l'impossible per salvar-lo. D'altra banda, l'animació tampoc em va sorprendre, ja que va ser més del mateix, com la banda sonora. 

Veredicte

6/10


M'esperava que es mantingués el nivell de l'argument de l'anime i l'ova i, desgraciadament no ha estat així, sinó que a més la pel·lícula té canvis que no m'han acabat de convèncer, com la Kurisu de protagonista i la falta d'acció ha fet que, pel meu gust, la pel·lícula no hagi satisfet les meves expectatives.

2 comentaris :

  1. Tinc unes ganes boges de llegir la visual novel en la que es basa l'anime. Potser després veuré l'adaptació tot i que potser passi per alt la pel·lícula si dius que és força lenta.
    Vagi bé!

    ResponElimina
    Respostes
    1. RiKanna, te la recomano al 100%! Si et mires l'anime segur que no et decebrà! Els 10 primers capítols són molt normalets però al 12 passa una cosa que no t'esperes i dóna un gran gir a l'anime, convertint-se en molt, però que moooolt addictiu! Segur que t'agradarà!

      Una abraçada! ;D

      Elimina