Innocent Venus

Si us demanareu com vaig descobrir aquest anime tan poc valorat, va ser gràcies al fet que el meu seiyuu preferit posa veu a un dels personatges. Com a mínim li volia donar una oportunitat i la veritat és que... la tornaria a veure!

Informació general

Títol original: Innocent Venus 
イノセント・ヴィーナス
Dirigit per: Jun Kawagoe
Gènere: Shonen. Drama, Ciència Ficció, Acció, Mecha. 
Estudi: Brain's Base
Any: 2006
Capítols: 12

Argument

Després de grans huracans que canviaren l'estructura del món, al Japó post-apocalíptic trobem que els ciutadans s'han dividit en dues noves classes socials: el Logos, aquells que tenen els diners i el poder, i el Levinas, que no posseeixen més que misèria.

A més, el Logos han creat una gran força militar controlada per uns robots amb un gran poder destructiu anomenats Gladiator. 

Tot i això, hi ha encara persones que lluiten contra el Logos, d'entre ells el Jin Tsurasawa i el Jo Katsuragi, qui tenen en el seu poder a Venus, una noia anomenada Sana Nobuto que suposa un gran poder pel Logos, que cerca rescatar-la per poder dur a terme els seus plans.
Amb l'ajuda de l'excèntric pirata Toraji Shiba, els protectors de la Sana aconseguiran burlar el Phantom, el grup de pilots del Logos i escapar de les seves urpes. Fins que ocorre un fet que ningú s'espera... 


Opinió personal

Punts a favor
  • M'han agradat molt els personatges en si. Tant el Jin com el Jo són personatges amb una història al darrere que lluiten contra un present que és injust i oprimeix els febles. La Sana és la noia feble de l'anime, però tot i ser una nena no plora ni munta numerets, cosa que s'agraeix bastant, fins i tot li acabes agafant carinyo. Però, definitivament, el millor personatge és el Toraji Shiba! Com no podia ser d'altra manera aquest pirata excèntric i temerari és l'ànima de l'anime. Se'ns mostra al principi com un personatge que no sembla massa rellevant i acaba sent completament decisiu en el desenllaç i és que aquest anime no tothom sembla ser com és!
  • La música, composada per Tomohisa Ishikawa, m'ha encantat. L'opening en si no massa, però el so del piano de fons en algunes escenes m'ha impactat molt. No és el que t'esperes a un anime amb robots, amb unes melodies fantàstiques!
  • Es tracten temes molt profunds més enllà de la lluita, el caos i la destrucció: tenim la revenja, la justícia, la lluita pels ideals, el patiment humà, la solitud, l'horror de la guerra, la necessitat de protegir les persones importants, l'amor... Tot juntament amb molta acció. És un anime on al costat de les lluites se'ns plantegen també lluites internes i psicològiques. 
  • El guió m'ha semblat molt ben treballat. A tots els capítols et quedaves sempre amb ganes de saber més i d'aprofundir en la història, els misteris s'anaven resolent al seu moment, mantenint la intriga. 

Punts en contra
  • El que menys m'ha agradat ha estat el vessant mecha: les batalles amb els Gladiator plenes d'un munt d'efectes generats per ordinador. Pel meu gust molt forçat, ja que l'animació és antiga i es nota moltíssim el pas de l'animació generada per ordinador a l'animació tradicional i, tot en conjunt queda estèticament molt contraposat.  
  • Final precipitat. Pel que he vist per algun motiu aquest anime no va tenir massa acceptació al Japó, cosa que va forçar la seva ràpida cancel·lació amb un total de 12 episodis. No se'n podrien haver fet 25 capítols amb l'argument que té, però dos més per explicar millor el final no haurien anat malament, perquè al darrer capítol passen moltes coses i acaba de manera massa oberta.   
  • El títol, que em vaig pensar que era d'una altra temàtica més adulta xD En què pensaven quan posaren Innocent Venus a un anime post-apocalíptic?

Veredicte

7/10


Sincerament, m'ha agradat molt més del que em pensava en un principi. L'argument és bo, els personatges estan molt ben plantejats, només li fallen, pel meu gust els efectes generats per ordinador i que acabi tan ràpid. O no ens agradaria a tots saber alguna cosa més sobre l'atractiu Toraji? 

Recomanable per a tothom, però si no has vist cap anime mecha i t'agradaria començar, Innocent Venus és un bon inici!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada